"הכוח הפוליטי האמיתי של שלומי אמונים הוא חידה"

    בעוד המשתתפים חלקו בסוגיית היתכנות הפריימריז במפלגות החרדיות ובצדק שבחלוקה הנוכחית, כמעט כולם היו תמימי דעים שכוחה של שלומי אמונים הוא בלתי ניתן לפענוח
    ישראל פריי 5 Comment on "הכוח הפוליטי האמיתי של שלומי אמונים הוא חידה"

    על רקע ההצהרות הלוחמניות שיצאו מועידת שלומי אמונים, כינס אבי מימרן פאנל לדון ביחסי הכוחות הפנימיים ב'אגודת ישראל' • אחת ולתמיד: מיהו הבסיס הפוליטי של פרוש? האם מעמד הבכורה של גור מתערער? ואיזה אורחים עזבו את הועידה לשבת?

    בעוד המשתתפים חלקו בסוגיית היתכנות הפריימריז במפלגות החרדיות ובצדק שבחלוקה הנוכחית, כמעט כולם היו תמימי דעים שכוחה של שלומי אמונים הוא בלתי ניתן לפענוח
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועידת שלומי אמונים באוקראינה נמצאת לקראת סיומה, והשיח הפוליטי שהיא ביקשה להעביר, מצליח לחלחל ארצה. זה התחיל בדרישה של ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין לקבל מקום ברשימה לכנסת על חשבון גור, והמשיך בטענות כי הם הסיעה הגדולה באגודת ישראל.

    בפאנל מיוחד שנערך ב'מהדורה המרכזית', ניסה אבי מימרן לקבל תמונת מצב בהירה יותר, בשיתוף אריה ארליך, מאיר הירשמן ואברהם וובר. "צריך לזכור שיכול להיות שאין אדמו"ר אחד שנותן למאיר פרוש הוראות ציבוריות, אבל יש לו מאה אדמו"רים, נציגי הסיעה בכל הארץ, כי כל נציג ציבור באיזושהי עיירה נידחת הוא סוג של אדמו"ר, שהרי ברגע שהוא ירגיש דחוי או לא מרוצה – כל מגדל הקלפים הזה שנבנה במלאכת מחשבת עלול לקרוס", פתח ארליך במילות הערכה למפעל הפוליטי המשגשג.

    בעוד המשתתפים חלקו בסוגיית היתכנות הפריימריז במפלגות החרדיות ובצדק שבחלוקה הנוכחית, כמעט כולם היו תמימי דעים שכוחה של שלומי אמונים הוא בלתי ניתן לפענוח. "אי אפשר בדיוק להגדיר מהו שלומי אמונים. יש קהילות שתומכות בה רק בעירייה ולא בכנסת, יש לך את חב"ד שהצליחו לסחוב שני נציגים מהם לועדה ליום וחצי, ואחרי זה הם חזרו לשבת ג' תמוז – האם חב"ד נחשבים באגודה, ואם כן באיזו סיעה ובכמה אחוזים, ואיך זה מסתדר עם הפרושים הירושלמים שפרוש טוען לבעלות עליהם".

    עוד בדיון: "חסידות גור יש לה את האמירה הברורה: יש לנו מנדט. אנחנו מסוגלים להביא מנדט. אני לא יודע אם ויז'ניץ ובעלז יכולים להגיד את זה, וגם לא פרוש, שהרי כל כוחו הוא בקונסטלציה הנוכחית, שיש לחסידויות הגדולות נציג, וכל היתר הולכים לפרוש, אבל ברגע שזה יפרד – כל החלוקה תיראה אחרת".

    האם הפוליטיקה החרדת 'סוגרת' על גור בדרישה לפריימריז, או שמדובר בתרגיל מן השפה ולחוץ? מדוע ביטלה שלומי אמונים את הפריימריז הפנימי עליו הכריזה? האזינו לפאנל הסוער:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אפילו אם נגיד שיש למאיר פרוש על כל רסיסי קהילותיו ביחד, יותר קולות מאשר גור, אעפ"כ הוא לא שווה יותר, כי גור זו קבוצה אחת ענקית ומגובשת, בוצירוף עם באיאן, ועוד כמה חסידויות שהולכות איתה כמו דאראג, היא קבוצה חזקה ביותר.
      לעומת זה, קהילות פרוש הם לא קהילות מגובשות, כמעט בכל מערכת בחירות הוא הסתכסך עם חצר אחרת, לכן הוא לא יכול לבוא עם טענה בכלל.
      מלבד זאת שאחרי הכל, אין לו את זה… לא רואים את ההשפעה שלו, אין לו אהדה, אהבה, גם לא רטוריקה, הוא לא ביצועיסט.
      בתור עסקן ומאכער הוא אולי מעולה, באמת דואג הרבה לאנשים פרטיים, שזה חסר קצת לליצמן

      1. כל מילה פנינה
        ויש לנו הכרת הטוב מיוחדת לפרוש שהרס לנו ""במזיד"" ! ! ! את הפתרון האחרון למצוקת הדיור (העיר חריש) והרס את המוטבציה להשקיע עוד פעם בפתרון מיוחד לציבור החרדי

        1. אם הוא באמת דואג לכל החסידים שיפנה את מקומות עבור נציג של צאנז או של ערלוי

      2. דארג קהילה ענקית. האמת גם בויאן בערך 2000 בתי אב אולי אפילו 10000 בתי אב אין לדעת